PHIL'S BURGER

FAQ

Q: Tar ni emot bordsbokningar?

A: Ja, det gör vi, men endast under kvällstid!

Lättast bokar du via hemsida, under fiken boka bord.  Välj sedan den restaurang du vill boka bordet på. Skulle det inte gå att boka via hemsidan kontakta gärna restaurangen via telefon så hjälper vi dig. Tänk på att platserna på fredagar och lördagar fylls upp snabbt, så var ute i god tid! Drop-in platser finns alltid tillgängligt. 

Q: Vart kommer erat kött ifrån?

A: Vi har färskt hängmörad svenskt gårdskött ifrån Hälsingestintan.

Q: Får man ha med sig hund in på restaurangen?

A: Ja det får man! Både Philip och Peder är djurvänner. Hundar Julia och Buster får ofta följa med. Har de tur får de även smaka lite pommes.

Q: Hur beställer man take-away?

A: Du kan beställa take-away på plats eller ringa till restaurangen. Inom kort kommer vi även att lansera en app där du kan beställa take-away, betala direkt och slippa kön. Vi samarbetar även med Foodora som levererar direkt till dörren.

Q: Vi är ett stort sällskap som vill äta hos er, hur bokar vi bord?

A: Ni kan boka bord via hemsidan. Skulle inte det fungera kontakta gärna restaurangen via telefon så hjälper vi er. Är ni så pass många så att ni skulle vilja abonnera en del av restaurangen? Kontakta oss via telefon.

Q: Har ni glutenfria altenativ?

A: Vi har ett glutenfritt bröd, och även glutenfria krutonger till halloumisalladen. Brödet hanteras i en miljö det finns gluten. Våra pommes friteras även i samma fritös som glutenprodukter

Q: Har ni en lunchmeny?

A: Ja det har vi! Vardagar mellan 11:00-16:00 ingår det pommes/grönsallad, coleslaw och dipp till alla hamburgare. Efter kl 16:00 och på helger får man komponera sin egen meny.

Q: Har ni möjlighet att steka burgare på mitt företagsevent?

 A: Vid catering kontakta önskad restaurang via telefon eller restaurangchef via mail (finns på hemsidan). Vid samarbeten kontakta Isabelle.filling@philsburger.se.

Q: Har ni något vegetariskt/vegansk alternativ?

A: Vi har en vegetariskt halloumiburgare och halloumisallad. När det kommer till det vegansk alternativ så jobbar vi  just nu med att ta fram en veganburgare. Följ oss på sociala medier för uppdateringar kring detta.

Q: Hur ofta byter ni Limited burgare?

A: Vi lanserar fyra limited burgare per år. Följ oss på sociala medier för senaste nytt.

Q: Vart kommer brödet ifrån?

A: Varje morgon bakas det cirka 3000 bröd i våra eget bageri i Sundbyberg. Det färska brödet transporteras sedan ut till alla restauranger. Receptet är hemligt, men det vi kan berätta är att Philip under ett helt år bjöd sina grannar på bröd tills han komponerade den perfekta receptet.

Q: Kan man köpa era såser i matbutikerna?

A: Tyvärr inte! Vi gör våra såser helt ifrån grunden med noga utvalda råvaror i centralköket som sedan transporteras ut till våra restaurangen varje dag.

Q: Hur ser erat miljötänk ut?

A: Miljöfrågan är en central del i företaget som vi ständigt jobbar med.

Vi har i år minskat antalet engångsprodukter genom att byta till rostfria dipp- och pommeskoppar. Köttet är färskt svenskt hängmörad gårdskött i från Hälsingestintan. Vi sorterar och återvinner all matavfall på restaurangerna. Samt reglerar beställningarna av bröd och sås efter antalet gäster för att minska svinnet. Våra pommes friterar vi i certifierad olja.

Q: Kan jag som allergiker äta hos er?

A: Ja!

Om du är äggallergiker kan du äta vårt bröd men inte våra majonäs baserade såser, men bbq såsen går bra att lägga på.

Som mjölkallergiker kan du inte äta vårt egen bakade bröd med vårt glutenfria fungerar toppen. Plocka även bort osten på hamburgaren.

Vi hanterar inga nötter på restaurangen, men det kan finnas spår av nötter i vår chokladsås, choklad och efterrätt.

Fråga våran kunniga personal på plats, om du har allergener!
BEYOND BURGER™

Nu finns
Beyond Burger
på alla våra
10 restauranger!





 

close-link